Pressemeddelelse: Diana Mose Olsen og Jakob Lose foreslår årligt forældrestormøde

De to byrådskandidater foreslår, at der laves et årligt forældrestormøde for småbørnsfamilier for at sikre bedre dialog mellem forældre og politikere.

“Vi må erkende, at vi ikke har været gode nok til at holde løbende kontakt med småbørnsforældrene. Det vil vi nu rette op på, ved at sætte rammen for, at alle forældre en gang om året kan mødes med politikerne”, siger Diana Mose Olsen, og Jakob Lose supplerer: “Diana og jeg har løbende haft snakke om, hvordan vi kunne optimere kommunikationen mellem politikere og de travle børnefamilier, og her tror jeg, vort forslag vil være et vigtigt skridt i den retning”.

De to kandidater var medarrangører af arrangementet Politik for Børnefamilier søndag d. 10.11.13, og her blev de bakket op i antagelsen om, at der kan være langt fra de små hjem til Rådhuset.

Uenigheden mellem venstremedlemmet og SF’eren omkring eksempelvis private dagtilbud contra offentlige består fortsat, men der er enighed om, at der er behov for at lytte mere til det, som børnefamilierne har på hjerte.

Et oplagt tema for det første forældrestormøde kunne være øget fleksibilitet:

“Vi er enige om, at der skal være øget fleksibilitet i daginstitutionerne, som naturligvis skal passe til det aktuelle arbejdsmarked. Når far og mor arbejder i butikker og andre virksomheder, som holder længere åbent, skal vore daginstitutioner matche forældrenes behov”, siger Jakob. “Vore institutioner skal selvfølgelig følge med, når arbejdsmarkedet bevæger sig, og derfor er vi nødt til at se på åbningstiderne”, slutter Diana.

Forfatter: Jakob

Jeg er direktør for virksomheden Webitall ApS - en web-virksomhed beliggende i Esbjerg. Vi har kompetencer indenfor webudvikling, hjemmesideopbygning, ecommerce, SEO og online marketing. Jeg skriver om forskellige emner indenfor hjemmeside- og SEO-verdenen, og er også bidt af den politiske bille.